Voetballen, voetballen, voetballen,... - Reisverslag uit Elizabethstad, Congo, Democratische Republiek v van Lisa verstegen - WaarBenJij.nu Voetballen, voetballen, voetballen,... - Reisverslag uit Elizabethstad, Congo, Democratische Republiek v van Lisa verstegen - WaarBenJij.nu

Voetballen, voetballen, voetballen,...

Blijf op de hoogte en volg Lisa

13 Februari 2015 | Congo, Democratische Republiek v, Elizabethstad

Dag allemaal,

Vandaag was het voor alle leerlingen geen school, ze hebben al zo'n twee weken examen gehad en vandaag hadden ze allemaal vrijaf. Ook de kinderen/jongeren die bij Bakanja Ville overnachten en overdag naar Bakanja Centre gaan studeren.

Normaal gaan ze elke zaterdag gaan voetballen in de "brousse" 14 kilometer van Lubumbashi centrum. Maar omdat ze dus vandaag geen school hadden, zijn we vandaag gegaan. Dus zijn wij met zen allen in zo'n taxibuske gekropen op weg naar de brousse om te kunnen voetballen... de weg ernaar toe.. ZINGEN, HOBBEL HOBBEL, ZINGEN, PUT PUT, HOBBEL, HOBBEL, OOEEH, AAAH, BAZUNGUU ( meerdere blanken), HOBBEL,...

Eens daar aangekomen kon het avontuur beginnen. Op het terrein van een school niet zoals wij kennen een en al beton, was het daar omringd door groen, gras en aarde. De jongeren hier nemen zo'n matchke wel echt serieus... met een opwarming om U tegen te zeggen, ik zie het mezelf niet doen = respect.

Om 15:00 begon de match, deze match was tegen andere leerlingen van die school. Ambiance verzekerd... De uitslag = 5-5. Wat voor ons wel oké is van uitslag, maar voor de Afrikanen hier, ai ai ai ai niet goed eh.

Ook vandaag had 'k maar eens besloten om mijn camera mee te nemen.. Wel dat leverde mij zo'n 300 foto's op enkel vandaag. De Afrikanen zijn zot van poseren, dansen, fototoestellen. (bij foto's enkele voorbeelden).

Morgen is het voor mij WEEEKEND en ga ik voor mijn familie Chocomousse maken. Ze wilden het Vlaamse eten leren kennen, wel ik ga beginnen met wat ik hier zeker kan vinden: chocolade, room, eieren... Morgen ga ik dus samen met mijn zussen de ingrediënten zoeken en mijn was wassen.. Avontuur verzekerd!

Verhaal om vervolgd te worden!

Bayooo! ( daag)


  • 16 Februari 2015 - 14:16

    Saïn :

    Lisaatje!
    Ik vind het echt zalig om te lezen!
    Het eerste wat ik echt dacht toen ik voor het eerst je blog bekeek was: "Godver, die gaat weer veel te bruin terugkomen!" Haha, geniet er maar van! Zalige ervaring!
    Ik wil al je verhalen horen! :D
    Kusjeeeee! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Het een en ander over mijn avonturen in Lubumbashi.

Actief sinds 12 Feb. 2015
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 95060

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 26 Juni 2015

Stage in Congo

Landen bezocht: